Pages

Thursday 19 January 2012

KESIHATAN = PELABURAN JANGKA PANJANG

Hye uolls,

Ramai antara kita yang akan melaburkan wangnya di pelaburan yang memberi manfaat seperti pelaburan ASB atau pelaburan emas. Mereka mahukan manfaat darinya. Kumpul harta banyak-banyak untuk kegunaan sendiri dan keluarga. Ini dilihat sebagai pelaburan yang diketahui dan boleh nampak hasilnya.






Bagaimana dengan kesihatan kita? Adakah kita senang untuk berulang alik ke klinik atau hospital? Lebih senang untuk mengeluarkan wang untuk mendapatkan rawatan dan membeli ubat-ubatan? Mengapa tidak melaburkan wang itu untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik. Semua maklum bahawa orang Melayu tak berapa rajin nak pergi gym, makanan orang Melayu pula lebih kepada lemak bersantan, dan juga berminyak.





Tidak ramai yang mampu untuk menukar selera bersantan dan berminyak itu kepada rebus dan kukus. Tak menyelerakan katanya. Ok, fine. Kalau tak boleh nak tukar, apa kata labur sedikit wang anda itu untuk membeli ALPHA LIPID yang boleh membantu untuk memerangkap lemak yang berlebihan di dalam badan tu (ini contoh ya). Dah kata tak mahu tukar selera. Tapi bila dicadangkan supaya beli suplemen, dia melenting. Tapi bila dicadang suruh tukar gaya hidup, dia mengamuk.... Manusia manusia....







Apa-apa pun, berbalik pada diri sendiri. Di mana kedudukan anda. Adakah anda telah melakukan sesuatu untuk memperoleh kesihatan yang optimum? Adakah gaya hidup anda ibarat menyerahkan diri di tali gantung? Terpulang. Itu adalah anda, bukan saya!







No comments:

Post a Comment

Ping Busuk

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to mamakhalisshoppe Design with love by CikBulat